W dzisiejszym dynamicznym świecie gastronomii, dania na wynos zyskują coraz większą popularność, a same opakowania nie pełnią już jedynie funkcji ochronnych. Estetyczne, funkcjonalne i odpowiednio zaprojektowane są świetnym narzędziem marketingowym, nazywanym „cichym sprzedawcą”. Skutecznie wpływają na wizerunek firmy oraz wzrost sprzedaży, ponieważ pełnią funkcję promocyjno-komunikacyjną. Odgrywają kluczową rolę w procesie dokonywania zakupów impulsywnych, czyli decyzji podejmowanych pod wpływem chwili, często wywołanej emocjami lub atrakcyjną prezentacją produktów. Przykładem może być kupienie czekolady przy kasie, mimo że nie była na liście zakupów. Opakowanie wpływa również na zaplanowane wybory konsumenckie, czyli takie, które będą zgodne z oczekiwaniami klienta.
Kupujący decydując się na nabycie produktu, nie kieruję się jedynie potrzebami fizjologicznymi. Nie chce zaspokoić jedynie głodu, przez kupienie kanapki. Nieświadomie wybierze miejsce, które będzie wpisywało się w jego styl życia i rezonowało z jego wartościami. Opakowanie jako jedno z narzędzi marketingowych może sprawnie odpowiadać na wewnętrzne potrzeby klienta, np. jeżeli Twoją grupą odbiorców są osoby dbające o środowisko to skutecznie przyciągniesz ich wybierając opakowania przyjazne dla środowiska. Przekonajmy się jakie jeszcze korzyści może przynieść wybór odpowiedniego opakowania.
W tym artykule znajdziesz:
- Użyteczność opakowań jednorazowych
- Nadruk na opakowaniu
- Jakość ma znaczenie
Użyteczność opakowań jednorazowych
Klienci zwracają uwagę nie tylko na smak potraw, ale również na to, w czym są one podawana. Podstawową funkcją opakowań jednorazowych jest oczywiście ochrona sprzedawanego produktu. Klient oczekuję, że zamówiony posiłek dotrze do niego w nienaruszonym stanie, zachowując świeżość i walory smakowe. Żeby wywołać pozytywny odbiór, należy wybrać opakowanie dobrze dopasowane do Twojego produktu. Jeżeli na przykład sprzedajesz gorącą kawę na wynos to wybierz taki kubek, który będzie komfortowy w noszeniu. Nie zapomnij o dobraniu dobrej jakości wieczka, bowiem nie ma nic gorszego niż zawiedziony i poparzony klient. Warto postawić na kubek z podwójną ścianką lub taki, na którym można umieścić owijkę. Jeżeli sprzedajesz zupy na wynos to wybierz takie opakowanie, które zapewni bezpieczne otwarcie jej, nawet w ciężkich warunkach. Przy wydawaniu tego typu dań warto zwrócić uwagę na kształt miski i wieczko. Niektóre wieczka posiadają mikro otwory, które skutecznie odprowadzają parę wodną, dzięki czemu jakoś dania pozostaje nienaruszona. Pamiętaj! Jedzenie na wynos powinny być łatwe do spożycia. Wygodne opakowania zwiększają komfort konsumpcji i mogą zadecydować, czy klient wybierze akurat Ciebie.
Czy wiedziałeś, że posiłki umieszczone w opakowaniach z okienkiem, są dużo bardziej atrakcyjne dla Twojego klienta? Spowodowane jest to faktem, iż większość z nas kupuje „oczami”. Zależność tę można dostrzec w lokalach, w których wygląd produktów odgrywa znaczącą rolę – piekarnie, cukiernie, śniadaniownie. Jest to atrakcyjne dla konsumenta, ponieważ może sprawnie ocenić gramaturę i świeżość sprzedawanego posiłku bez Twojej pomocy. Dodatkowym atutem jest stworzenie, po przez opakowanie, wyobrażenia o produkcie – konsument nabiera większej ochoty na zjedzenie atrakcyjnie wyglądającego dania.
Nadruk na opakowaniu
Logo na opakowaniu to doskonała forma reklamy dla firmy. Umieszczając je na opakowaniu, podświadomie budujesz rozpoznawalność swojej marki i przyciągasz uwagę nowych klientów. Dobrze zaprojektowane logo kojarzy się jakością i profesjonalizmem. To szczególnie ważne w konkurencyjnym świecie gastronomii, gdzie każdy szczegół ma znaczenie.
Dodatkowo, nadruk na opakowaniach pozwala na przekazanie istotnych informacji na temat produktu. Służy do nawiązania więzi z klientem i spełnia funkcję komunikacyjną. To łatwy sposób na budowanie świadomości marki oraz profesjonalnego wizerunku. Klienci docenią Twoją transparentność i dbałość o szczegóły. Możliwość nadruku na opakowaniach daje szansę na wprowadzenie elementów kreatywnych. Możesz dodać zabawne grafiki, inspirujące cytaty czy kody QR prowadzące do Twojej strony internetowej lub mediów społecznościowych.
Jakość ma znaczenie
Czy wiesz jakie czynniki wpływają na ocenę restauracji przez klienta? Wbrew pozorom, nie tylko jakość serwowanych dań odgrywa tutaj kluczową rolę. Wyobraź sobie sytuację, w której zamawiasz na wynos wyrafinowane danie ze swojej ulubionej restauracji i przychodzi ono w przemoczonym opakowaniu, słabej jakości. Jako konsument możesz mieć wrażenie, że znacząco przepłaciłeś za zamówione jedzenie. Jedynym powodem zmiany postrzegania tego posiłku jest sposób jego podania. Dlatego niesamowicie istnym jest, aby klient, nawet gdy bierze jedzenie na wynos, czuł jego wartość.
Dobrej jakości opakowania to nie tylko walory estetyczne, ale również dbałość o to co najważniejsze, czyli o smak dania. Nawet jeżeli Twoja restauracja skrupulatnie podchodzi do każdego wydawanego posiłku to istnieje ryzyko, że w słabej jakości opakowaniu, straci swoją konsystencję, co odbiję się bezpośrednio na wyrazistości dania.
Inwestycja w odpowiednio dopasowane opakowania jednorazowe to krok w stronę sukcesu Twojej firmy. Opakowanie nie służy jedynie do serwowania jedzenia – to Twój kluczowy pomocnik w sprzedaży. Nie tylko zadba o bezpieczne dostarczenie produktu do Twojego klienta, ale również przyciągnie uwagę nowych odbiorców, spełni funkcję reklamowe i odpowie na potrzeby Twoich klientów. Zachęcamy Cię, abyś sam stworzył opakowania, które będą Twoimi cichymi bohaterami restauracji.